Ceļu satiksmes noteikumi padara zinoša vadītāja dzīvi vieglāku, bet kompetences trūkums apgrūtina braukšanu pie stūres un iegāž nezinīti sarunās ar ceļu policiju un apdrošināšanas aģentiem. Situācijas uz ceļa atgādina – vadītāja zināšanu pārbaude turpinās visu mūžu, tādēļ braukšanas likumu apgūšana un atkārtošana nedrīkst beigties brīdī, kad esi veiksmīgi nokārtojis CSDD pārbaudījumus. Lasi tālāk un uzzini, kā ceļu satiksmes noteikumu atkārtošana var palīdzēt Tev!
Tikšanos ar ceļu policiju vari uzskatīt par nelielu satiksmes noteikumu eksāmenu. Piemirsi kādu no noteikumiem? Esi drošs - jebkuru robu Tavā zinību bagāžā ceļu policists var veikli izmantot.
Iespējams, Tev radīsies aizdomas, ka ceļu policista lēmums bijis netaisns. Lai to pierādītu, nepietiks ar nojautu vien. Tikai perfekti pārzinot satiksmes noteikumus, tu varēsi droši apgalvot, ka policista rīcība kādā situācijā bijusi nekompetenta.
Šādā veidā Tu ar laiku vari atklāt, ka arī ceļu policists ir cilvēks, kas tomēr nespēj zināt pilnīgi visu. Šo apgalvojumu pierāda neskaitāmi dzīves atgadījumi. Piemēram, automobilis ticis novietots netālu no šķērsojamās brauktuves malas, bet vadītājam attālums šķitis pietiekams. Ceļu policists to tomēr uzskata par pārkāpumu un piemēro attiecīgu sodu. Tikai atceroties noteikumus, vadītājs spēs noteikt, vai sods ir tiešām pamatots; saskaņā ar likumu stāvēt un apstāties aizliegts tuvāk par 5 m no šķērsojamās brauktuves malas. Tātad, ja automobilis neatrodas tik tuvu krustojumam, pārkāpums nav noticis un sods ir nepamatots.
Daudzas strīdīgas situācijas rodas, šķērsojot krustojumu, mainoties zaļajam un sarkanajam luksofora signālam. Ja šādā gadījumā policists aptur un gatavojas izrakstīt sodu par krustojuma šķērsošanu pie sarkanās gaismas, vadītājs var aizstāvēties, argumentējot likuma punktu: pie mirgojošas zaļās gaismas atrodoties 20 m pirms krustojuma drīkst pabeigt manevru.
Situācijās, kad kāds satiksmes negadījuma dalībnieks ir pretlikumīgi atstājis avārijas vietu, bēgšanu nereti izraisa ceļu satiksmes noteikumu nepārzināšana – neziņa par to, kurš ir patiesais negadījuma izraisītājs. Ja sadursme notikusi, nekļūsti par gļēvuli, bet atceries, kā pareizi rīkoties šādās situācijās!
Bez šaubām, iekļūstot satiksmes negadījumā, pirmajā mirklī šoka vai pārbīļa dēļ var iestāties apjukums, tomēr tieši šajā brīdī ir vissvarīgāk rīkoties nekavējoties. Ātra rīcība nepieciešama, lai pārliecinātos par visu negadījumā iesaistīto personu stāvokli.
Tāpēc tieši tagad pajautā sev – vai es joprojām atceros pirmās palīdzības ABC shēmu un mācēšu to izpildīt, ja noticis negadījums.? Vai neesmu aizmirsis noteikumus, kā man jārīkojas, nokļūstot negadījumā, lai manas darbības būtu saskaņā ar likumu?
Lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, Tev jāmāk pamatot savas tiesības. Lai to panāktu, svarīga ir spēja izprast pārkāpuma vai ceļu satiksmes negadījuma protokolu. Auto vadītāji, kas līdz galam neizprot auto apdrošināšanas un ceļu satiksmes noteikumus, var tikt nepatiesi apsūdzēti par transportlīdzekļu bojājumiem.
Tāpat pastāv situācijas, kad apdrošināšanas aģentūra apzināti krāpj satiksmes ngadījumā cietušo pusi, paziņojot, ka avārijā vainīgo nav. Apdrošinātāja rīcības mērķis ir atlīdzības neizmaksāšana, un minēto lēmumu ir vienkārši pieņemt, ja vainojamā persona no negadījuma vietas aizbēgusi. Šādā situācijā cietušā uzdevums ir nepieļaut acīmredzamo krāpšanu un, izmantojot ceļu satiksmes noteikumu zināšanas, pierādīt, kāpēc viņš ir pelnījis saņemt apdrošināšanas atlīdzību.
Lai labāk apzinātos savu zināšanu vērtību sarunās ar apdrošināšanas aģentu, iztēlojies strīdu, kurā piedalās divi paziņas. Pirmajam ir liela vēlme debatē uzvarēt, bet tomēr par jautājuma būtību ir tikai vāja nojausma. Otrs teicami pārzina strīdus jautājumu. Lai arī kādus apgalvojumus pirmais paziņa izmantotu, otrs spēs tos atspēkot ar pretargumentiem, līdz mazāk zinošajam draugam nāksies piekāpties. Neesi nezinītis un, pirms pieprasi apdrošināšanas atlīdzību vai maksā citam, atkārto noteikumus!
Satiksmes noteikumu ievērošana ir svarīga, lai radītu maksimāli drošus apstākļus uz ceļa. Valstīs, kurās ceļu satiksmes noteikumi nedarbojas efektīvi, mirstības koeficients satiksmes negadījumos joprojām ir pārmērīgi augsts. Tā, piemēram, Taizemē, kurā satiksmes noteikumi praktiski neeksistē, ir pasaulē augstākais motociklistu satiksmes negadījumu rādītājs; gada laikā šajos negadījumos dzīvību zaudē 11 000 cilvēku. Skumji, vai ne? Tāpēc neaizmirsti atgādināt sev un tuvākajam – atkārto ceļu satiksmes noteikumus, lai dzīvotu!
Tiesības kabatā pavisam noteikti nav zīme, ka nu vari aizmirst visu, ko esi apguvis autoskolā. Gluži pretēji – tām jākalpo kā apliecinājumam Tavai spējai rīkoties adekvāti visdažādākajās situācijās uz ceļa. Jebkurš izbrauciens ar auto ir Tavu zināšanu pārbaude. Vēlies justies drošs, ka joprojām spēsi to nokārtot izcili? Atsvaidzini zināšanas, izmantojot mūsu mājas lapā pieejamo CSDD eksāmenu un autoskolas testu!