Pagājušā gada sākumā autoskola Presto uzsāka savu darbību Cēsīs.
Cēsnieks Zigmārs Jansons (31) ir vijolnieks, kurš nolēma dzīvē pamēģināt ko citu, atverot auto moto skolu \"PRESTO\". Pirms uzsākta darbība Cēsīs, divas skolas filiāles jau darbojas Lielvārdē un Rīgā.
Vijoļspēli Zigmārs sācis mācīties Cēsu Mūzikas skolā, pēc tās absolvēšanas turpinājis prasmes pilnveidot, mācoties un dzīvojot Rīgā.
\"Bija laiks, kad, dzīvojot Rīgā, ar vijoļspēli nācās arī piepelnīties, uzstājoties dažādos pasākumos. Mūzika ir man no dabas dots talants, bet diemžēl no paša sākuma to nenovērtēju. Nespēlēju vijoli tik, cik bija nepieciešams, attapos tikai koledžas pēdējos divos kursos, kas bija par maz, lai taptu par kaut ko. Vijoļspēles tehnika jāspodrina gadiem. Tas nenotiek tā uzreiz,\" saka Zigmārs.
\"Dzīvē bija mirklis, kad bija jādomā, kā papildus nopelnīt naudu, jo ar vijoļspēli vien izdzīvot nevarēju. Turklāt zināms, cik Latvijā mūziķi un šāda klasiskā mūzika ir novērtēta. Lai strādātu un nopelnītu ar vijoļspēli Latvijā vien, būs grūti. Īpaši, ja ir vēlēšanās iegādāties ko vairāk par vienām biksēm un lētāko dzīvokli,\" atzīst Zigmārs un atklāj, ka, kārtojot motocikla vadītāja tiesības, viņam radās ideja kļūt par instruktoru, ko viņš arī īstenoja.
Zigmārs stāsta, ka pie automašīnas stūres sēdies jau no desmit gadu vecuma, bet lielāko pamudinājumu sākt darboties auto un moto apmācībā devis viņa paša instruktors, kurš pastāstīja, ka darbs nav viegls, bet līdzekļus dzīvošanai nopelnīt var.
\"Tad arī izdomāju, ka varu spēlēt vijoli un papildus mācīties par instruktoru, kas neprasītu daudz no manis,\" saka Zigmārs.
Uz jautājumu, vai ir viegli otram iemācīt vadīt automašīnu, viņš smejoties saka: \"Var jau teikt, ka nepieciešami dzelzs nervi, bet patiesībā galvenais ir pareiza attieksme. Tā ir pedagoģija un psiholoģija. Manā ģimenē teju visi ir pedagogi, varbūt arī man tas dots kā talants, jo neizjūtu grūtības to darot. To uztveru kā darbu, kas man labi padodas.\"
Vaicāts, vai atceras savu pirmo skolnieku, Zigmārs atbild apstiprinoši. Tas esot bijis puisis.
Stāstot par autoskolu \"PRESTO\", Zigmārs uzsver, ka viņa galvenais kritērijs ir kvalitāte.
\"Strādājot par instruktoru un pasniedzēju autoskolās Rīgā, esmu guvis neaizvietojamu pieredzi, taču, dibinot savu uzņēmumu, vēlējos izveidot kaut ko vairāk par kārtējo autoskolu. Mans mērķis bija izveidot uzņēmumu ar labāko nozares komandu un kolēģiem. Radīt autoskolu, kas izmaina braucēju kultūru un autoskolu neglaimojošo slavu. Daudz kas no iecerētā ir īstenots\" saka autoskolas \"PRESTO\" vadītājs un piekrīt, ka, nenoliedzami, autoskolu nozarē daudz kas sabojāts, bet to izmainīs un tālākas PRESTO darbības vēloties paturēt noslēpumā.
\"Dzirdēts taču, piemēram, par akciju, ka teoriju var apgūt par velti, bet jāsaprot, ka neviens labs pasniedzējs par velti kursus nelasīs. Bet cilvēki uzķeras šādiem piedāvājumiem, jo spiesti domāt tikai par naudu. Es vēlos arī Cēsīs izveidot mūsdienīgu autoskolu ar augstu kvalitāti un ar modernākajām iespējam,\" norāda Zigmārs, atklājot, ka Cēsīs var apgūt ne tikai automašīnas vadīšanu (B kategorija). Var mācīties braukt ar motocikliem (A kategorija) un smagajiem transportlīdzekļiem.
Runājot par labiem pasniedzējiem un instruktoriem, Zigmārs saka, ka nenoliedzami, jebkurā uzņēmumā galvenā patiesība ir tā, cik spēcīgs un kvalitatīvs kolektīvs, tik labs arī gala produkts,\" pauž Zigmārs.
Jautājot, vai tas ir labi, ka jaunieši steidz jau 18 gados iegūt autovadītāju apliecību, atbild apstiprinoši.
\"Katra vēlme jau ir tikai slavējama. Bet jauniešiem, kuri autovadīšanu grib apgūt kā profesiju, nodarbībās, daudz jāstāsta no dzīves un ikdienas prakses,\" tā Zigmārs.
Zigmārs atzīst, ka līdz sava uzņēmuma izveidei nonācis, pateicoties vijolei un ieguldītajam laikam mūzikā.
\"Kādam varbūt šķiet - nu, kas tie mūziķi ir. Bet nekur citur nav tik smags darbs jāiegulda kā mūzikā. Tas ir ilgstošs un pamatīgs darbs pašam ar sevi. Neatlaidīgs un neskaitāmu stundu darbs. Tas iemācījis man dzīvē virzīties uz mērķi. Pamazām, bet pavisam skaidri,\" domās dalās autoskolas \"PRESTO\" vadītājs.
Raksts: edruva.lv Liene Lote Grizāne