Šajā rakstā esam veikuši padziļinātu Autoskolas Autoprofs un Presto autoskolas datu un faktu analīzi, pieminot būtiskāko un lēmumu pieņemšanai izšķirošo informāciju. Autoskolu salīdzinājums ir atjaunots 2024-12-04 11:27:25.
Autoskola Autoprofs ir Jēkabpils reģiona autoskola ar mācību filiālēm: Aizkrauklē, Madonā, Koknesē, Viesītē un Zasā. Turpretī Presto autoskola strādā visā Latvijā.
Tālāk sīkāk pastāstām par abām autoskolām. Lasiet un iedziļinieties!
Autoskola Autoprofs piedāvā apmācības tikai 2 valodās - LV un RUS, turpretī Presto autoskola- 3 valodās: LV, RUS, ENG.
Teorija
Klātienes un tālmācības kopējie dati rāda, ka Autoprofs rezultāts teorijas eksāmenā ir 48.99%. Presto autoskolas - 78.04%, kas ir labākais rezultāts Latvijā. Nozares vidējais statistiskais rādītājs ir 67.94%.
Skaidrs, ka tālmācība ir pievilcīgāka izvēle nekā klātiene, tāpēc piedāvājam Jums aplūkot CSDD statistiku, kas parāda tālmācību platformu rezultātus. Autoskola Autoprofs savas video apmācības piedāvā vietnē macam.lv. Presto autoskolai ir sava vietne. Pēc statistikas datiem saprotam, ka Autoprofs rezultāts ir zems.
Acīmredzami, ka Autoprofs teorijas apmācībā pieklibo ne tikai salīdzinājumā ar Presto, bet arī vidējo rezultātu kopumā. Turklāt Autoprofs skolas teorijas eksāmens sastāv no 60 jautājumiem (2 reizes vairāk nekā Presto autoskolas un CSDD eksāmenā). Varētu šķist, ka smagāks skolas eksāmens nozīmē to, ka valsts eksāmenā klāsies viegli, un tomēr tā nav.
Pārbaudīt savas zināšanas un gatavoties eksāmenam Autprofs Jums piedāvās, izmantojot CSDD mājaslapu. Savukārt Presto autoskola zināšanu treniņam savā mājaslapā piedāvā 1550 jautājumus, kas ir 2x vairāk nekā CSDD. Treniņu platforma ir pieejama ekskluzīvi Presto kursantiem.
Statistikas dati rāda, ka ar teoriju Autoprofs iet sarežģīti. Lai gan skola piedāvā nesaprasto teoriju bez maksas noklausīties arī citās mācību grupās, rezultāti tik un tā ir zemi. Autorprofā pasniedzēji pasniedz savas indidividuālās programmas, kas ir salīdzinoši vājas, turpretī Presto autoskolas mācību vielu pastāvīgi veido visa pasniedzēju komanda.
Braukšana
Gan Autoprofs, gan Presto piedāva mācīties braukt ar abām pārnesumkārbām. Autoskolai Autoprofs iztrūkst informācija par instruktoriem, turpetī Presto mājaslapā var detalizēti izpētīt, kur un kādi instruktori pasniedz, kā arī kādas ir viņu atsauksmes autoskolā.
Labi zināms, ka Latvijā Rīgā ir visintensīvākā satiksme nekā pārējās pilsētās, tāpēc rezultāti reģionu autoskolām un arī Rīgā mācošām autoskolām manāmi atšķiras. Skaidrs, ka mazākās pilsētās nokārtot eksāmenu ir daudz vieglāk.
Autoskolā Autoprofs braukšanas eksāmenu kārto tikai Jēkabpilī, tāpēc skolas rezultāti ir diezgan augsti - 43.96% audzēkņu B kategorijas braukšanas eksāmenu nokārto ar pirmo reizi, savukārt Presto autoskolā - 33.10% audzēkņu. Vidējais rādītājs B kategorijas eksāmenam Latvijā ir 36.15%. Taču vēlamies uzsvērt, ka Presto audzēkņu rezultāti Jēkabpilī ir ne sliktāki kā Autoprofs autoskolā.
A kategorijā Autoprofs uzrāda 63.24%, Presto- 37.35% ar pirmo reizi nokārtoto eksāmenu. Šīs nozares vidējais rezultāts ir 51.23%. Atkārtosimies - Autoprofs nav Rīgā un kursanti eksāmenu kārto Jēkabpilī, kur satiksme nav tik izaicinoša kā galvaspilsētā. Turklāt Presto ir ļoti labi A kategorijas instruktori un audzēkņu rezultāti braukšanā Jēkabpilī ir lieliski.
BE, C, CE, D kategorijās Autoskolas Autoprofs audzēkņu procents, kas braukšanas eksāmenu nokārto ar pirmo reizi, ir 78.57%. Presto autoskolas audzēkņu procents ir 57.14%. Šīs kategorijas Presto autoskolas audzēkņi lielākoties kārto Rīgā, taču Jēkabpilī Presto tās nepiedāvā, izņemot BE. Vidējais rezultāts valstī šajās kateogrijās ir 59.28%. Un atkal parādās starpība starp mierīgo Jēkabpils un sarežģīto Rīgas satiksmi. Šīm kategorijām Autoprofs varētu būt neslikta iespēja.
Secinājumi.
Balstoties uz datiem par teorijas eksāmenu, skaidri redzams, ka Autoskolā Autoprofs apgūt teoriju nav veiksmīgākā ideja, jo viņu rezultāti ir ievērojami zemāki gan par Presto autoskolu, gan par nozares vidējo rādītāju. Teorija tomēr ir visu CSN zināšanu pamats un Jūs varētu nevēlēties to mācīties braukšanas laikā - pa dārgo, jo būs nepieciešamas krietni vairāk braukšanas nodarbību.
Savukārt, skatoties uz braukšanas datiem, jāsaprot, ka Presto rezultātos ir iekļauti arī Rīgas eksāmenu statistika. Autoprofs dati - tikai Jēkabpils. Turklāt Presto autoskolas Jēkabpils audzēkņu rezultāti ir bez šaubām līdzvērtīgi.
Šajā sadaļā mēs apskatām autoskolu piedāvājumā cenā ietverto pakalpojumu līmeni jeb servisu.
Autoskolai Autoprofs nav digitalizētas pieejas dokumentu un pakalpojumu kārtošanā. Tas, pašsaprotami, prasīs Jums daudz papildus laiku. Savukārt Presto autoskolas piedāvā pilnīgi digitalizētu servisu. Presto mājaslapā var ērti un ātri tikt galā ar pakalpojumiem (līgumu noslēgšana, maksājumi, mācību pārskats un progress utt.) attālināti. Moderns zvanu centrs, klientu vadības sistēma ļauj daudz labāk apkalpot kursantu visā mācību periodā.
Autoskolai Autoprofs nav arī digitālas braukšanas organizēšanas sistēmas, kā Presto, kas nodrošina brīvu intruktoru maiņu. Nepiespiesta izvēle, sava laika plānošana, instruktoru sacensība par klientu, kas balso ar savu naudu par sev piemērotāko speciālistu, nav salīdzināma ar individuālo apmācības sistēmu Autoprofā. Viens no galvenajiem principiem mācoties autoskolā - nekad neatstāj savu braukšanas apmācību viena instruktora ieskatam.
Vairāk par šo 2 atšķirīgo sistēmu ietekmi uz Jūsu izmaksām, sadaļā Izmaksas.
Autoskola Autoprofs savā mājaslapā nesniedz informāciju par piedāvātajām akcijām, līdz ar to par tādām nav informācijas. Presto, kā sociāli atbildīga autokola nerīko akcijas uz Jūsu izmaksu un drošības rēķina. Tā gluži pretēji piedāvā stabilu vērtību - pārliecinoši labāko mācību saturu Latvijā un sistēmu tā apgūšanai. Kā arī tā atbalsta Latvijas lielās ģimenes un mācību iestādes.
Presto autoskolas līgums ir krietni izvērstāks nekā Autoprofā, tomēr kopumā vērojams, ka visi līguma termiņi ir atbilstoši MK noteikumiem nr. 358, kas regulē apmācības un nav neadekvātu sodu.
Vienīgā piezīme, ka Autoskolas Autoprofs līgumā 3 reizes tiek norādīta kursanta nodrošināšana ar licensētu instruktoru. Vienskaitlī! Liekas - skan jauki, ne? Mēs teiksim - ne gluži. Tiek runāts par piesaisti vienam instruktoram, līdz ar to var iestāties sekas, kas minētas sadaļās Serviss un Izmaksas.
Būtiski, ka Autoprofs nepiedāvā iespēju iepazīties ar līgumu attālināti - to var izlasīt tikai jau esot uz vietas. Turpetī Presto autoskolas līgumi ir brīvi pieejami mājaslapā, un tos var izlasīt jau iepriekš.
Pievērsiet uzmanību, ka Autoprofs mājaslapā nav cenu. Jums jātērē daudz enerģijas, lai uzzinātu elementāru informāciju. Par cenām uzzināsiet tikai zvanot, rakstot, saņemot līgumu.
Autoskola Autoprofs norāda, ka cena par 1 braukšanas nodarbību (45 min) ir EUR 15, taču Latvijas praksē 1 nodarbība rit 2 akadēmiskās stundas, arī Autoprofā. Šis neskaidrais formulējums rada zemas cenas iespaidu, tomēr patiesā nodarbības cena ir EUR 30 par mehānisko ātrumkārbu un EUR 36 ar automātisko ātrumkārbu. Tāda neskaidra norāde ir izdevīga, jo tā apslēpj reālās izmaksas.
Dokumentu noformēšanas maksa Autoprofs ir par EUR 10 zemāka nekā Presto - tikai EUR 10. Ņemot vērā, ka tā ir arī klienta apkalpošanas maksa 3 gadu periodā, Presto serviss ir nesalīdzināmi augstāks, tad šī būtu pilnīgi nebūtiska starpība.
Autoprofs neņem nekādu maksu par teorijas eksāmena kārtošanu, arī atkārtotu. Presto atkārtots eksāmens maksā EUR 15. Ņemot vērā statistikas rezultātus, tad šis varētu būt neliels motivators uz eksāmenu vairāk sagatavoties, tai pat laikā Presto teorijas eksāmens ir 2x vieglāks.
Pati liekākā atšķirība izmaksās būs braukšanas apmācībā. Pirmkārt, autoskolās ar vāju teorijas apmācību, visādā ziņā tiek prioritizēta braukšanas apmācība. Ja teorija tiek apgūta braukšanas apmācības laikā, tad rēķinaties ar pāris nodarbībām vairāk. Šo novērtēsim ar EUR 60-100.
Otrkārt, Autoprofs nav elektroniskas braukšanas sistēmas, pastāv piesaiste vienam instruktoram. Tas autoskolu praksē nozīmē, ka instruktors maksā autoskolai par klienta iegūšanu fiksētu summu. Latvijā šī summa ir no EUR 40 - 150, bet Jēkabpilī tā būtu EUR 60 - 100. Kursants nezin, ka viņa apmācība Autoprofs ir sākusies ar mīnusa zīmi - naudu, kuru instruktors centīsies atgūt ar uzviju, mākslīgi paildzinot braukšanas apmācību.
Piesaiste 1 instruktoram nozīmē arī gaidīšanu uz šī instruktora pieejamību (aizņemts, slimība utt.), kas nozīmē ilgāku braukšanas apmācību un būs nepieciešamas vairāk braukšanas reizes. Tas savukārt atspoguļosies Jūsu izmaksās.
Ņemot vērā oficiālo valsts eksāmenu statistiku, atšķirīgo mācību kvalitāti, braukšanas reižu statistiku Jēkabpilī, Autoprofs atšķirīgo braukšanas organizēšanas sistēmu, ierobežotas prakses iespējas, tad Jūs pārmaksāsiet B kategorijā līdz pat EUR 200 vairāk nekā Presto autoskolā.
AM, A1, A2, A kategorijās ir atbilstoši mazāk teorijas un braukšanas nodarbību - proporcionāli pārmaksa būs mazāka. Piedevām AM kategorijā Presto ir visātrākā teorijas apmācības programma Latvijā - tikai 1 nodarbība.
Autoskolas Autoprofs mājaslapā nav tādas sadaļas kā “Atsauksmes”, tāpēc uzzināt citu cilvēku pieredzi būs jāmeklē kaut kur citur. Tas stipri apgrūtina veikt autoskolas kvalitātes izvērtēšanu.
Presto autoskolai mājaslapā atsauksmes var atstāt, tikai autorizējoties. Tai ir visvairāk patiesu un pārbaudāmu atsauksmju Latvijā. Tās ir iespējams šķirot pa instruktoriem, pasniedzējiem un autoskolu. Tās palīdzēs Jums izvēlēties pareizo autoskolu un apmācību speciālistus. Turklāt par Presto Jēkabpils instruktoriem daudz var uzzināt no sociālajiem tīkliem. Pievienojieties tiem un iepazīstiet savus pasniedzējus pirms mācībām autoskolā!
Avoti:
presto.lv
www.autoprofs.lv
www.csdd.lv
www.autoskolas.com
Apskati salīdzinājumus arī ar citām autoskolām!
Autoskola Einšteins
Autoskola CREDO AUTOPRIEKS
Autoskola Mustangs
Autoskola GROSS
Autoskola Vanags
Autoskola DBS
Autoskola FORTŪNA
Kristīne Autoskola