Kā izvēlēties autoskolu - Presto Atvērto durvju dienas

11 Nov, 2024
Presto Atvērto durvju dienas

Kā izvēlēties autoskolu visā Latvijā - viss, kas Jums ir jāzin par autoskolām un autovadītāju apmācības nozari kopumā. Caurspīdīgi, šokējoši, intriģējoši - atmaskojam visas iespējamās blēdības. Sniedzam plašu informāciju par visiem autoskolas izvēles kritērijiem.

Jums ir iespēja skatīt vai nu 40 minūšu video vai izmantot laika atzīmes (time stamps), apskatot tikai sev interesējošās tēmas, kā arī lasīt video transkriptu.

 

  • 00:05 Ievads.
  • 01:15 Tālmācība vai klātiene – kuru apmācības veidu labāk izvēlēties?
  • 03:42 Rezultāti.
  • 07:32 Programma.
  • 09:45 Autoskolas speciālisti.
  • 14:27 Manuālā vai automātiskā ātrumkārba? Kādu izvēlēties?
  • 16:34 Teorijas kurss vai braukšanas nodarbības – kas grūtāk?
  • 18:22 Kopējās autoskolas izmaksas.
  • 26:08 Norēķini par braukšanas apmācību.
  • 29:27 Atlaides un kuponi.
  • 32:58 Līgums.
  • 34:38 Presto Autoskola.
  • 40:00 Jautājumi?

1. Ievads.

Laipni lūgti Presto Autoskolas atvērto durvju dienās! Ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi un 6 gadiem kā tirgus līderiem, mēs zinām, cik nozīmīgs ir lēmums par autoskolas izvēli. Šis nav tikai ceļš uz vadītāja apliecību – tas ir viens no pirmajiem lielākajiem dzīves pirkumiem, kas jāveic neatkarīgi un pārdomāti.

Tikai 40 minūtes kopā ar mūsu ekspertiem palīdzēs Jums ne tikai ietaupīt mēnešiem ilgu mācību laiku, bet arī simtiem eiro. Tie nav tukši vārdi – ļoti detalizēti un argumentēti sniegsim iepriekš nedzirdētu informāciju. 

Mēs esam šeit, lai pārliecinātos, ka Jūsu apmācību pieredze ir paredzama, finansiāli caurspīdīga un pozitīva. Zemāk aprakstā atradīsiet detalizēto tēmu sarakstu, kas palīdzēs uzreiz atrast sev aktuālo jautājumu.

Tāpēc iekārtojieties ērtāk – mēs iepazīstināsim Jūs ar svarīgākajiem kritērijiem, kā izvēlēties autoskolu.

2. Tālmācība vai klātiene – kuru apmācības veidu labāk izvēlēties? 

Bez šaubām tālmācības ieviešana ir stipri atšķīrusi un sadārdzinājusi klātienes apmācību, jo ietvērusi aizvien pieaugošās pasniedzēju un telpu izmaksas. Neskatoties uz sadārdzinājumu, daļa gados jaunu klientu izvēlas klātieni, jo viņu vecāki uzskata to par drošu ceļu, ko paši ir iepriekš gājuši un labi pazīst. Visi vēl labi atceras vidējo apmācību kvalitāti COVID laikā. Tālmācības veids bija tiešsaiste, kopēja online klase. Varējām vērot milzum daudz tehnisku un attieksmes problēmu, kas individuāli traucēja apgūt vielu.

Šobrīd atļautais tālmācības veids ir video apmācība. Tas ir pasniedzēja video ieraksts ar interaktīviem elementiem. Video apmācībā ir atļauts mācīt tikai ceļu satiksmes noteikumu sadaļu. Aizvien aktuāls ir arī labs interneta pieslēgums.

Tātad, kas ir labāka izvēle - tālmācība vai klātiene? Mēs Jums esam apkopojoši plusus un mīnusus.

Klātiene +/- Tālmācība +/-
10% klientu izvēlas šo   90% klientu izvēlas šo  
Jāgaida grupas sākums un līdz ar popularitātes kritumu gaidīšanas laiks ievērojami ir palielinājies, līdz pat tam, ka grupa var notikt tikai Latvijas reģionu centros
-
Pieeja individuālajai apmācībai uzreiz
+
Dārgāks teorijas kurss - Lētāks teorijas kurss +
Jātērē laiks un nauda, lai nokļūtu uz autoskolu un atpakaļ, jāpiemērojas autoskolas dotajam mācību laikam
-
Mācies no mājām savā izvēlētā laikā
+
Mācību temps ir piesaistīts pasniedzējam un konkrētai grupai - Mācies savā tempā +

Iespēja uzreiz uzdot neskaidros jautājumus un saņemt atbildi


+
Iespēja uzreiz uzdot neskaidros jautājumus, bet uz atbildi būs jāgaida un tā būs elektroniskā formā
-
Pasniedzējs pasniedz savu individuālo vielu
-
Vismaz neliela iespēja, ka autoskola piestrādājusi pie vielas koleģiāli
+
Var mācīties no citu kursantu uzdotiem jautājumiem un kļūdām
+
No citu kļūdām mācīties nav iespējams (ir gan izņēmumi - biežāko kļūdu apskats platformā vai konsultāciju laikā)
-

Tātad no tabulas redzam, ka absolūti lielākā cilvēku daļa nosveras par labu video apmācībai, ņemot vērā augstāk minētos faktus.

95% autoskolu šobrīd piedāvā video apmācību. Pievērsiet uzmanību, ka tikai 5 no 200+ autoskolām ir video apmācības satura ražotāji - Credo Autoprieks, Mustangs, Einšteins, BAVA un Presto. Šeit ir tabula, lai apskatītu, kur ir pieejami šie tālmācības produkti un vai ražotājs to tirgo arī citām autoskolām.

Autoskola Tālmācības platforma Tirgo citām autoskolām
Credo Autoprieks macam.lv
Mustangs autoskolasonline.lv
Einšteins edrive.lv
BAVA bavaautoskola.lv
Presto presto.lv

Pievērsiet uzmanību, kura ražotāja tālmācības produktu Jūsu plānotā autoskola izmanto. Katram no tiem ir stipri atšķirīgi mācību rezultāti. Tā kā absolūti lielākā daļa autoskolu lieto ne savus izstrādātos mācību produktus, tās nespēj tos ne attīstīt, ne arī sniegt par tiem atbildes un konsultācijas. Tas savukārt ietekmē gan mācību rezultātus, gan saistītās izmaksas.

3. Rezultāti.

Sāksim ar pašu būtiskāko – rezultātiem. Jo kāda gan būtu jēga no autoskolas, ja tā Jums nesniegtu vajadzīgo rezultātu?

Rezultātus var izdalīt 3 kategorijās: 

  1. Īstermiņa rezultāti – veiksmīgi nokārtoti CSDD eksāmeni.

  2. Termiņi – laiks, kas nepieciešams, lai iegūtu vadītāja apliecību.

  3. Ilgtermiņa rezultāti – vai un cik labi Jūsu zināšanas un prasmes saglabāsies pēc tiesību saņemšanas.

Vispirms par īstermiņa rezultātiem. CSDD savā mājaslapā piedāvā detalizētu autoskolu statistiku par veiksmīgi nokārtotiem valsts eksāmeniem. Šo informāciju varat atrast, ierakstot Google “autovadītāju apmācība”; meklējums aizvedīs uz šo saiti: csdd.lv/autovaditaju-apmaciba

Statistika šobrīd parāda klātienes un tālmācības rezultātus kopā, bet tuvākajā laikā CSDD izdalīs tālmācības platformu (e-vides) rezultātus arī atsevišķi. Vai nebūtu pašsaprotami izvēlēties autoskolu ar visaugstākajiem statistikas rādītājiem, kas samazinās tēriņus uz eksāmenu kārtošanu? Tas lai paliek Jūsu ziņā.

Termiņi – cik ilgs laiks būs nepieciešams, lai iegūtu vadītāja apliecību? Vidēji B kategorijas tiesību iegūšana aizņem 6 mēnešus. Kāpēc termiņi ir svarīgi? Jo tas ir viennozīmīgi saistīts ar izmaksām un dažādām, arī smagām, sekām - jo ilgāk mācaties, jo lielākas kopējās izmaksas. Par to izmaksu sadaļā pastāstīsim vairāk. 

Brīdinājums! Zinot, ka lielākā daļa kursantu pārsniegs 6 mēnešu termiņu,vairākas autoskolas savos līgumos paredz papildu maksas un / vai līguma pārtraukšanu, ja termiņi tiek pārsniegti. Tāpēc esiet uzmanīgi, lasiet līgumu un nepiekrītiet šādiem neizdevīgiem nosacījumiem, ja likumdošana ļauj teoriju nokārtot 1 gada, bet braukšanas apmācību 3 gadu laikā.

Visbeidzot – ilgtermiņa rezultāti. Vai Jūsu apgūtās zināšanas saglabāsies arī pēc tam, kad autovadītāja apliecība būs rokās? Apmācību laikā neskaitāmi kursanti koncentrējas uz ātru eksāmena nokārtošanu, bet mācību sausais atlikums – tas, ko atcerēsieties un pielietosiet savā praksē – ir tas, kas ir patiesi svarīgs. Pievērsiet uzmanību vai autoskola runā par šiem rezultātiem un kā argumentē to sasniegšanu.

Ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā nav būtiski mazinājies jau daudzus gadus, tāpēc būtu pamatoti uzskatīt, ka to pašos pamatos ir autovadītāju apmācība. Šobrīd tieši šim jautājumam CSDD pastiprināti pievērš uzmanību un kopā ar Latvijas lielākajām autoskolām izstrādā pamatīgas izmaiņas apmācību regulējošajos noteikumos,  kas palīdzēs sagatavot atbildīgākus autovadītājus. 

Labi organizēta, pārskatāma un iespaidīga apmācība daudz labāk paliks kursanta atmiņā.

Ievērībai! Ja runājam par autovadītāja apliecību kā visiem saprotamu beigu rezultātu, tad uzmanieties no autoskolām un no tādām, kas par tām uzdodas (šobrīd populārs krāpšanas veids), kas sociālajos tīklos izplata bildes ar kursantiem, kuriem rokās ir jaunas vadītāja apliecības. Āķis ir tajā, ka netiek dota pavadoša informācija, cik ilgā periodā iegūta, ar cik piegājieniem, cik izmaksājis - tātad, visticamāk, tas rezultāts nav tik labs, kā tiek pasniegts. Tas ir tikpat veiksmīgi, cik Jums pēc pārtikas veikala apmeklējuma fotografēties kopā ar maizi.

4. Programma

Cilvēki pat neapzinās, ka mācību programma ir patiesais produkts, ko iegādājas, izvēloties autoskolu. Vai esat par to aizdomājušies? Ko Jūs zināt par programmu, pēc kuras tiksiet apmācīti?

Kļūdaini ir uzskatīt, ka apmācības noritēs pēc autoskolas programmas. Nevienai Latvijas autoskolai nevienā no mācību kategorijām tādas nav. Šokējoši, vai ne? Tādēļ šajā jautājumā varam runāt tikai par mācību vielu jeb saturu.

Tā kā autoskolas ir tikai mācību procesa organizētāji, tad apmācības nodrošina licencēti pasniedzēji un instruktori, kuri strādā pēc savām individuālajām programmām. Viņi nav autoskolas darbinieki, bet gan neatkarīgi privātie uzņēmēji, kas nereti vienlaikus sadarbojas ar vairākām autoskolām.

Tas nozīmē, ka Jūsu mācību rezultāti būs tieši pakārtota veiksmei – vai Jums tiks labs un godīgs pasniedzējs vai instruktors. Par tiem nākamajā prezentācijas slaidā.

Protams, autovadītāju apmācību pamatus regulē likumdošana, taču ļoti virspusēji. Rezultātā katrs pasniedzējs mācību vielai un metodēm pieiet pilnīgi individuāli. Speciālistu savāktais materiālu kopums pret vielas apjomu ir niecīgs, slikti noformēts, lielā daļā kopēts vienam no otra un vispār pārkāpj autortiesības.

Šo individuālo mācību programmu, teorijas kursa un prakses sinhronizācijas neesamība ir viens no iemesliem, kāpēc kursantiem sniegtā informācija šķiet sarežģīta un pretrunīga, līdz ar to pašas apmācības kļūst garas un dārgas. 

Pirmās vielas sistematizācijas pazīmes ir parādījušās līdz ar video apmācības ieviešanu, līdz ar to ir pamats cerēt, ka sacensība starp autoskolām par labāko saturu ieviesīs būtiskas korekcijas autovadītāju apmācības kvalitātē. Šis ir arī iemesls, kāpēc atsevišķu autoskola tālmācība būs kvalitatīvāka par lielāko daļu autoskolu klātienes apmācību un šobrīd tā ir vienīgā pazīme, kas varētu ļaut saprast, kurā autoskolā ir labākā mācību viela.

5. Autoskolas speciālisti

Šeit mēs nonākam pie tikko minētajiem autoskolu speciālistiem. To ir 2 veidi: teorijas pasniedzēji un instruktori. Dažkārt speciālisti apvieno abus arodus. Teorija praksē - kas gan var būt labāks par to? Dodiet priekšroku šādiem speciālistiem.

a. Pasniedzēji - kas Jums ir jāzina par pasniedzēja izvēli?

Ir autoskolas, kuras piesaista pasniedzēju konkrētai grupai, līdz ar to Jūs varat zināt un novērtēt šo pasniedzēju pirms ķeraties pie autoskolas izvēles. Bet izvēles iespējas paņemt citu arī īsti nav, tad drīzāk to varētu saukt par loteriju. Rezultātu ekspektācijas drīzāk izrietēs no CSDD statistikas.

Labs pasniedzējs

  • labi uzstājas publikas priekšā
  • ir CSN fans
  • dalās gan savā pieredzē, gan piedāvā paša sagatavotu mācību materiālus. 

b. Instruktori - kas Jums ir jāzina par instruktora izvēli?

Viena no populārākajām kursantu kļūdām ir nepareizi sagaidīt, ka lētāks instruktors būs tikpat labs kā dārgāks. 

Šādi varat atšķir labu instruktoru no parasta:

  • Ir lielisks pedagogs, spēj izskaidrot sarežģītas lietas vienkārši,
  • Ir labs komunikators, ar kuru ir viegli un interesanti sazināties,
  • Ir sistemātisks, plānveidīgi virzot kursantu pretī rezultātam
  • ētisks - nenoniecinās citu speciālistu darbu
  • pacietīgs un mierīgs - bez pārmetumiem, kliegšanas u.tml.
  • taktisks un korekts - cienīs Jūsu privāto telpu.

Lēts, parasts instruktors vairākos no šiem punktiem neatbildīs Jūsu iedomātajām prasībām. Savukārt augsti kvalificēts speciālists lielākai daļai izvirzīto kritēriju atbildīs un sagatavos Jūs par 5 vai vairāk nodarbībām mazāk nekā lēts un vienkāršs instruktors. Par to plašāk pastāstīsim Izmaksu sadaļā.

Bieži dzirdam, ka autoskolu iesaka visi, kam nav slinkums. Dažkārt to izvēlas pēc kādas uzticamas personas ieteikuma par kādu labu instruktoru. Galvenais jautājums - vai var akli klausīt šādam ieteikumam. Īsa atbilde - . Kāpēc tā?

Vienas personas pozitīva pieredze nedod nekādas garantijas, ka arī Jums būs tādi pati vai līdzīga pieredze. Ja ieteiktais instruktors šobrīd darbojas citā autoskolā un pēc citas sistēmas, tad tas ir sarkanais karogs. Ir vesela rinda cilvēcisko faktoru, kas var nenostrādāt, jo apmācību process ir ilgstošs un katra 2 cilvēku mijiedarbība ir atšķirīga, instruktors var neatbilst Jūsu raksturam. Laiks iet un visi apstākļi mainās - instruktoram var pazust gan vēlme, gan fokuss apmācīt, jo tas ir ļoti smags darbs.

Bez tam autoskolas praktiskā apmācība būtu jāvērtē tikai kopskatā ar tās teorijas mācībām, administratīvo darbu un izmantotajām tehnoloģijām.

Lielā daļā Latvijas reģionu ir šaura instruktoru izvēle. Vairumā autoskolu speciālistu maiņa jeb komandas darbs nav paredzēts. Garantijas par kvalitāti var sniegt tikai tāda autoskola, kurā pasniedzējs un instruktors darbojas stingri reglamentētā sistēmā. Tas arī atbild uz jautājumu, kādu autoskolu izvēlēties - lielu vai mazu. Mazā autoskolā kursantam būs krietni mazāk iespēju gandrīz jebkurā administratīvā un mācību aspektā.

Pats svarīgākais ieteikums autoskolā!!! Kvalitāti mēs varam iepazīt tikai salīdzinājumā. Nekad neatstājiet savu braukšanas apmācību vienas personas ieskatam, jo:

  1. Jo tikai tā Jūs varat uzzināt, kuri instruktori ir Jums piemērotākie.

  2. Ja instruktors zina, ka konkurences nebūs, apmācības process automātiski pagarināsies, radot papildu izdevumus.

Nobeidzot šo tēmu - kas Jums ir zināms par autoskolas apmācību personām? Vai esat lasījuši atsauksmes, redzējuši video materiālus, kuros parādās viņu mācību stils? Ielūkojieties autoskolu sociālajos tīklos, izanalizējiet, ko un kā autoskolas par sevi stāsta. Saturs, ko autoskolas piedāvā savās sociālajās platformās, palīdzes Jums izprast to attieksmi un stilu. 

6. Manuālā vai automātiskā ātrumkārba? Kādu izvēlēties? 

Līdzīgi, kā ar klātienes vai tālmācības izvēli, arī par šo tēmu tiek diskutēts vismaz 10 gadus. Daudziem jauniem cilvēkiem apmācību finansē vecāki, kas uzstāj uz mācībām ar mehānisko ātrumkārbu, jo, viņuprāt, ir noteikts % iespēju, ka tam būs izšķirošana nozīme.

Mēs Jums  esam izveidojuši apmācību un auto ekspluatācijas salīdzinošo tabulu, lai Jūsu izvēle būtu pamatotāka.

Jūsu izvēle starp manuālo un automātisko ātrumkārbu var būtiski ietekmēt ne tikai Jūsu apmācības procesu, bet arī nākotnes braukšanas pieredzi.

Apmācības.

Manuālā ātrumkārba   Automātiskā ātrumkārba  

Nedaudz grūtāk apgūstama – sajūgs (sīkas atšķirības starp benzīna un dīzeļa aizdedzēm), ātrumu pārslēgšana

-

Vieglāk apgūstama – ir tikai bremzes un gāzes pedālis, vienkāršota braukšanas režīma pārslēgšana

+

Potenciāli lielāks braukšanas nodarbību skaits – auto tehniskā vadāmība, braukšana pēc noteikumiem, ievērojot satikmes drošību pakārtotā secībā

-

Potenciāli līdz pat 40% mazāks braukšanas nodarbību skaits – vienlaicīga auto tehniskā vadāmības, braukšana pēc noteikumiem, ievērojot satiksmes drošību

+

Dārgākas kopējās izmaksas

-

Lētākas kopējās izmaksa

+

Nogurdinoša vadīšana sastrēgumu laikā

-

Atvieglota auto vadīšana sastrēgumu laikā

+

Prasa lielāku uzmanību, vadot auto

  • mīnuss, jo ātrāk nogurst

  • pluss, jo interesantāk

-/+

Prasa mazāku uzmanību, vadot auto

  • mīnuss, jo palielinās reakcijas laiks

  • pluss, jo automašīnas elektronika palīdz saglabāt drošību uz ceļa 

-/+

Tehniski lielāka kontrole pār transportlīdzekli dažādos apstākļos (piem. ziemīgos laika apstākļos, lietū, uz slidenas brauktuves, ar akvaplanēšanas risku, dubļos, lauku reģionos ar apledojošām brauktuvēm bez nomalēm, uz brauktuvēm ar sniega garenvirziena joslām, velkot piekabi pa apledojošu brauktuvi)

+

Ierobežota kontrole pār transportlīdzekli, īpaši ārkārtas situācijas

-

Universālas zināšanas - būs prasmes vadīt jebkuru vieglo automašīnu (t.sk. arī ārkārtas situācijā, kad jāaizvieto esošais šoferītis)

+

Nepieciešams apgūt jaunas iemaņas, lai vadītu auto ar manuālo ātrumkārbu

-

B kategorijas autovadītāja apliecībai ierobežojumu nav

+

B kategorijas autovadītāja apliecībai ir 78. ierobežojuma kods

-

   

Iespēja iemācīties vadīt auto cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem

+

Ja Jūsu galvenais mērķis ir iegūt autovadītāja apliecību ātrāk, ar mazāku stresu un izmaksām, automātiskā ātrumkārba ir lieliska izvēle. Tā ļauj ātrāk pabeigt apmācību. Uzkrājot braukšanas pieredzi, nākotnē CSDD  var ērti nokārtot eksāmenu ar manuālo pārnesumkārbu bez autoskolas starpniecības.

Tomēr, ja vēlaties iegūt universālas vadītāja prasmes, kas ļaus Jums izvairīties no ierobežojuma koda 78, manuālās ātrumkārbas apgūšana joprojām ir vērtīga. Ar to var labāk kontrolēt automašīnu, kā arī vadīt dažādus transportlīdzekļus dažādos apstākļos.

Ekspluatācija.

Manuālā ātrumkārba   Automātiskā ātrumkārba  

Emisiju ierobežojumu regulas diktē, ka benzīna/dīzeļa dzinēja automašīnas pakāpeniski tiks izņemtas no ikdienas lietošanas

-

Augšupejoša tendence sabiedrībā un jaunāko auto tirgū – hibrīdauto, elektroauto (vairums koplietošanas auto), premium auto

+

Iecienītāka izvēle starp sportiskiem autovadītājiem, meistarīgi pārslēdzot ātrumus

+

Ir pieejami automašīnu modeļi ar “sportiskā režīma” automātisko ātrumkārbu, kuras ātrumus arī ir iespējams pārslēgt manuāli

+

Neierobežotas izvēles iespējas, nomājot vieglo automašīnu

+

Ierobežota izvēle, nomājot auto – tikai modeļi ar automātisko ātrumkārbu

-

Ar meistarīgu ātrumu pārslēgšanu iespējams kontrolēt degvielas patēriņu – ekonomiskāk un dabai draudzīgāk

+

Hibrīdauto un elektroauto, tehnoloģijām attīstoties, kļūst par ekonomiskāko un dabai draudzīgāko izvēli degvielas patēriņa ziņā

+

Vēsturiski iesakņojies mīts – lētākas ekspluatācijas un apkopes izmaksas

+

Realitāte – ar jaunākajiem auto modeļiem ekspluatācijas un apkopes izmaksas ir vienādas

+

Auto drīkst vilkt, iestumt

+

Auto drīkst pārvietot tikai ar evakuatoru

-

Gala secinājumi

Šobrīd ekspluatācijas izmaksas ir lētākas mašīnām ar manuālo pārnesumkārbu, taču tas ir attiecināms tikai uz vecākiem, populāriem auto modeļiem, kuru rezerves detaļas ir brīvi un lēti pieejamas. 

Automātiskās pārnesumkārbas ir nākotnes standarts. Par to liecina augošais elektroauto, hibrīdauto un premium auto tirgus, kurā dominē automātiskās ātrumkārbas. Arī pašbraucošās automašīnas netālā nākotnē būs aprīkotas ar automātisko pārnesumkārbu kontroles pārņemšanai. Šī tirgus tendence nozīmē, ka ekspluatācijas maksa kļūs arvien izdevīgāka, un jaunākajiem auto modeļiem ar manuālo pārnesumkārbu ir paredzams noriets tuvākajā dekādē. 

7. Teorijas kurss vai braukšanas nodarbības – kas grūtāk? 

Gadu gaitā autovadītāju apmācība ir ievērojami mainījusies, un katrs kursants šo procesu piedzīvo atšķirīgi. Iespējams, arī Jums šķiet, ka braukšana prasa vairāk laika un nervu nekā teorijas kursa apguve. Daži uzskata, ka braukšana ir grūtākā daļa, bet jāuzsver, ka gan teorija, gan braukšana ir vienlīdz izaicinoši. Šīs atšķirības skaidrojamas ar pieaugošajām CSDD prasībām un izmaiņām gan teorijas, gan braukšanas eksaminēšanā.

Braukšanas apmācība tiek uzskatīta par sarežģītāko daļu, jo tā prasa ilgstošu praksi un pielāgošanos reālās dzīves situācijām uz ceļa. Vadot automašīnu, kursantam jāapgūst ne tikai tehniskās prasmes, bet arī jāspēj ātri reaģēt uz neparedzamiem notikumiem un jāsaglabā emocionāla stabilitāte, kas var radīt papildu spriedzi apmācāmajiem. Turklāt braukšana ietver vairākus smalkus elementus, piemēram, koordināciju starp ātruma pārslēgšanu, sajūga izmantošanu un automašīnas vadīšanu dažādos laika un satiksmes apstākļos. Teju sekundes desmitdaļā ir jāpieņem lēmums par rīcību konkrētā situācijā.

Tomēr nevajadzētu novērtēt par zemu arī teorijas apguves sarežģītību. CSDD eksaminācijas prasības ir pieaugušas, un tagad teorētiskās zināšanas prasa dziļāku izpratni un spēju analizēt sarežģītas satiksmes situācijas, nevis tikai ceļu satiksmes noteikumu iegaumēšanu. Mūsdienu apmācību process ir līdzsvarots starp teoriju un praksi, un veiksmīga autovadītāja sagatavošana ir atkarīga no abu apmācības daļu kvalitatīvas apguves. 

8. Kopējās autoskolas izmaksas.

Autoskolas kopējās izmaksas ir lielākais, svarīgākais un interesantākais informācijas bloks. Apskatīsim autoskolas izmaksu pozīcijas.

1. Dokumentu noformēšana

Šī maksa ir pazīstama arī kā reģistrācijas maksa. Tā ietver kursanta reģistrēšanu CSDD datu bāzē un administratīvos izdevumus līguma apkalpošanas laikā. Vidēji šī summa tirgū ir EUR 20, taču daudzām autoskolām tā sasniedz pat EUR 30-40, atkarībā no izvēlētās kategorijas.

Esiet uzmanīgi! Ir autoskolas, kas piemēro 2 reģistrācijas maksas – par autoskolas dokumentiem un par CSDD dokumentiem, lai gan tas būtībā ir viens un tas pats pakalpojums.

2. Teorijas kurss

Teorijas kursu izmaksas ir atkarīgas no mācību veida: tālmācība un klātienes apmācība. Klātienes kursi ir dārgāki, jo tajos ir iekļautas papildu izmaksas par pasniedzēja darbu un telpu īri. Tālmācības cena vidēji ir EUR 40, savukārt klātienes apmācības cena - EUR 65.

3. Pirmās palīdzības kursi

Pirmās palīdzības kursiem tirgus cena Latvijā ir EUR 55, taču dažās autoskolās tā var būt pat līdz EUR 75. Šie ir obligāts kurss. Šis ir autoskolu netiešs pakalpojums, tādēļ to varat izvēlēties arī brīvā tirgū.

4. Medicīniskā izziņa

Medicīniskās izziņas cena autovadītāju medicīniskajā komisijā parasti ir no EUR 40-45. Jūs varat šo izziņu iegūt arī pie ģimenes ārsta, taču tas var izrādīties ne tik izdevīgi vai laikietilpīgi, jo ģimenes ārsti var būt pārslogoti un ne vienmēr piedāvā visas nepieciešamās pārbaudes, piemēram, redzes pārbaudi. Tādējādi izziņas iegūšana var ieilgt vai izrādīties dārgāka.

5. Braukšanas nodarbības

Braukšanas nodarbības veido vislielāko izmaksu daļu autoskolā, daudziem- līdz pat 90%. Latvijā nodarbības cena ievērojami atšķiras atkarībā no reģiona. Rīgā tā ir visaugstākā. Braukšanas nodarbību izmaksas ir atkarīgas no automašīnas stāvokļa, instruktora pieredzes un kvalifikācijas, pieprasījuma un piedāvājuma attiecības.

Svarīgi! Jauns auto (pat atbilstošs CSDD eksāmena auto) kopējā braukšanas nodarbību izmaksu kalkulācijā ir pats mazsvarīgākais, bet tirgus principi - svarīgākie.  Tas, kas Jums jāsaprot, ka pats svarīgākais ir braukšanas nodarbību skaits, bet cena ir sekundāra.

Augsti kvalificēts instruktors var Jūs sagatavot par 5 vai vairāk nodarbībām mazāk nekā vājš vai vidējs instruktors. Lai gan nodarbības pie laba instruktora var būt dārgākas, kopējās izmaksas būs zemākas, jo nepieciešamo nodarbību skaits samazināsies.

Piemērs.

Nodarbību skaits Nodarbību cena EUR Kopā EUR

20

45

900

25

40

1000

Ja braukšanas apmācība Jums nepadodas, neesat tehnisks, nodarbību skaits ir lielāks par doto piemēru, tad labam instruktoram būs vēl lielāka finansiāla ietekme uz gala izmaksām.

Ejam tālāk! Kam vēl svarīgi ir pievērst uzmanību - kāda braukšanas organizēšanas sistēma ir autoskolā:

  1. Autoskola norīko Jums instruktoru vai rada Jums šķietamu izvēli. Instruktora maiņa ir ievērojami adminstratīvi apgrūtināta.

  2. Elektroniska sistēma, kas ļauj brīvi izvēlēties instruktorus un mainīt tos, kad nepieciešams.

Šeit ir ļoti svarīgs punkts, par ko klusē: 98% autoskolu, kas dod Jums instruktoru sarakstu un norāda izvēlēties vienu vai pat sola piemeklēt Jums atbilstošāko, realitātē pārdod savu klientu instruktoram. Instruktors maksā autoskolai EUR 40-150 par klienta iegūšanu. Tādā veidā katra puse no pirmās dienas nofiksē savu ienākumus.

Šī summa automātiski rada mīnusa zīmi Jūsu apmācības sākumā, un Jūs par to neko nezināt. Instruktors centīsies atgūt šo naudu, izstiepjot apmācību procesu. Kursants nav spējīgs pamanīt, ka nodarbības tiek mākslīgi paildzinātas, jo nevar  zināt, kādām jāizskatās apmācībām. Šī problēma ir tik komplicēta, ka pilnīgi visas uzraugošās valsts iestādes (CSDD, PTAC, VID) nespēj atrast risinājumu. 

Valsts un pašvaldību konkursi, kas tiek rīkoti, lai iegūtu zemāko cenu teorijas kursu un braukšanas nodarbību iepirkumos skolēniem vai darbiniekiem, ir lemti finansiālai neveiksmei tieši šīs nozares prakses dēļ. Iepirkuma organizētāji pakļauj bērnus rafinētai krāpšanas shēmai. Tautā to sauc par “lāča pakalpojumu”. 

Ne tikai finansējums tiek izšķērdēts, bet turpinot lietot pakalpojumu (pēc 10 “apmaksātajām”, obligātājam braukšanas nodarbībām) liela daļa “labuma guvēju” ievērojami pārmaksās par nebeidzamajām braukšanas nodarbībām. 

Kā pasargāt sevi? Kā iepriekš minēts speciālistu izvēles sadaļā - NEKAD neatstājiet savu braukšanas apmācību viena instruktora ieskatam. Vienīgais risinājums, kā cīnīties ar šādu sistēmu, ir informētība. Meklējiet autoskolu, kas piedāvā elektronisku sistēmu instruktoru izvēlei, kas nodrošina  veselīgu konkurenci starp viņiem. Tikai sacensība par klienta uzmanību un iespēja ar savu naudu balsot par pakalpojuma kvalitāti spēs nodrošināt Jums taisnīgus apmācību nosacījumus un palīdzēs izvairīties no pārmērīgiem tēriņiem.

Ieguvumi no brīvas instruktora maiņas:

  • Labie instruktori ir brīvāk pieejami (nav jāgaida viena konkrēta instruktora piejamība)
  • Intensīvas nodarbības ļauj ātrāk pabeigt apmācību, jo biežas braukšanas nodarbības nostiprina praksi un samazina kopēji nepieciešamo nodarbību skaitu,
  • Jūs nepierodat pie viena instruktora, kas uzlabo psiholoģisko gatavību eksāmenam,
  • Pieredze ar dažādiem instruktoriem un automašīnām uzlabo braukšanas prasmes, veido plašāku izpratni un pieredzi. 

6. Teorijas un braukšanas eksāmeni.

Nedrīkst aizmirst par autoskolas un pat CSDD eksāmenu izmaksām. Par katru atkārtotu eksāmena kārtošanas reizi ir jāmaksā. Jūsu nesagatavotība, neadekvāti stingri eksāmenu noteikumi radīs lielu mēģinājumu skaitu un ievērojamas papildus izmaksas. Te liela nozīme autoskolas izvēlē būtu autoskolu statistikai, programmām un sistēmām.

Kā iegūt visoptimālākās izmaksas:

Ja ņem vērā mācībām patērēto laiku un kopējās izmaksas, tad, aptaujājot nozares ekspertus, nonācām pie vienota secinājuma, ka teorijas kursu jāpabeidz pirms praktiskās apmācības satiksmē uzsākšanas. Teorijas kurss ir jāpabeidz maksimāli ātri, lai vēl svaigās teorijas zināšanas nostiprinātu praksē.

Ja Jūs esat ierobežots laikā, tad iesakam braukšanas apmācību satiksmē sākt pēc 5. nodarbības. Līdz tam autoskolas braukšanas laukumā kopā ar instruktoru aicinam detalizēti iepazīt auto tehniskās, ergonomiskās un vadības ierīču pamatfunkcijas.

9. Norēķini par braukšanas apmācību.

Iespējams, esat dzirdējuši ieteikumus, ka kāds instruktors piedāvā par zemu braukšanas nodarbības cenu Jūs individuāli sagatavot braukšanas eksāmeniem. Acīmredzot, domu gājiens ir tāds, ka lēti ir labi. Bet lēti …. jo apmaksa notiek skaidrā naudā.

Saskaņā ar MK noteikumiem nr. 358 36. un 36. prim pantiem, visi norēķini par autoskolas pakalpojumiem ir jāveic tikai caur autoskolu un uz rakstiska līguma pamata. 

Ja instruktors pieņem individuālus maksājumus skaidrā naudā, tas ir pretlikumīgi. Pārsvarā instruktors par šiem darījumiem nemaksā nodokļus. 

Būtiski! Ja Jums ir spēkā esošs līgums ar autoskolu, tad individuālās apmācības jēdziens nav spēkā. Gan skaidras naudas maksājumi, gan pārskaitījumi pret izsniegtu kvīti arī ir pretlikumīgi. Instruktora atrunas, ka autoskolas līgums beidzas ar 10 minimālajām braukšanas nodarbībām un ir iestājusies individuāla apmācība, ir juridiskas muļķības.

Kāpēc tas ir bīstami? Ja Jūs izvēlaties veikt šādus norēķinus, Jūs zaudējat jebkādu likumisku un līgumisku aizsardzību. Ja rodas problēmas ar mācību kvalitāti, Jūs nevarēsiet aizstāvēt savas tiesības ne autoskolā, ne CSDD.

Jums pašam likvidējot konkurenci un uzraugošu sistēmu, nolīgtais instruktors izmantos Jūsu uzticību, lai izstieptu braukšanas apmācību un gūtu lielākus ienākumus. 

Šādas individuālās nodarbības pārsvarā netiek reģistrētas CSDD. Nereģistrētas nodarbības var neļaut pieteikties ne autoskolas, ne CSDD eksāmenam. Pēc CSDD iekšējās informācijas netiek reģistrētas vismaz 50% nodarbību, kropļojot kopējo statistiku, kas nepieciešama patiesa mācību apjoma korektai aprēķināšanai valsts mērogā. Nekorekts mācību apjoms noved pie nesagatavotiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kas izraisa smagus ceļu satiksmes negadījumus. 

CSDD un policija rīko kopīgus reidus, lai pieķertu negodīgus instruktorus. Sods ir instruktora licences un Jūsu apmācības anulēšana. Lai kā instruktors Jūs aicinātu riskēt kopā, uztveriet, ka šis piedāvājums ir izdevīgs TIKAI viņam personīgi.

Attiecībā pret autoskolu šāds instruktors gan zog, gan veic krāpšanu. Visus izdevumus par klienta iegūšanu un apkalpošanu līguma laikā jāsedz autoskolai, bet instruktors izmanto autoskolas uzticību, lai visus ienākumus paturētu sev. Šādai iesaistīto personu rīcībai ir gan cilvtiesiskas, gan krimināltiesiskas sekas.

Valsts un pašvaldību iestādēm, kas iepērk autoskolu pakalpojumus konkursos, vajadzētu rūpīgi padomāt par savu reputāciju, ja pakalpojuma sniedzēja speciālisti iekritīs iepriekš minēto apsvērumu un faktu dēļ.

Tāpēc ziņojiet par šādiem gadījumiem savai autoskolai, CSDD un VID, lai pasargātu sevi un citus. Jūsu tiesības ir svarīgas, un oficiālie norēķini ir labākais veids, kā nodrošināt apmācību kvalitāti, paturot instruktoru uzraugošā sistēmā.

10. Atlaides un kuponi.

Katru dienu mēs dzirdam dažādu autoskolu reklāmas saukļus, kas ir viens par otru absurdāki:

  • "Bezmaksas teorija"
  • "Uzgriez laimes ratu"
  • “Teorija tikai par 1 EUR”
  • “Kāda diena, tāda cena”
  • "Nosauc savu cenu"

Vai tiešām tas ir iespējams, ka autoskola piedāvā līdz pat 1 nedēļas darbu pilnīgi bez maksas? Protams, ka . Tur, kur ir aitas, ir cirpēji. Tūkstošiem cilvēku katru gadu tiek konsekventi apmānīti. Un tos darīs gandrīz visas autoskolas, arī pašas lielākās, Jums acīs skatoties.

Teorijas kursa atlaidi šāda autoskola atgūst ar matemātisku uzviju, akcijas laikā automātiski paceļot vairākas citas pakalpojumu pozīcijas - maksu par dokumentu noformēšanu pat 3x, pirmās palīdzības kursiem, medicīnisko izziņu utt.. Lielai daļai cilvēku ir grūtības ar vairāku saskaitāmo rēķināšanu, un viņi tiek elementāri apskaitīti. Stāstījuma turpinājumā mēs piedāvāsim autoskolas pakalpojumu tabulu, kuru izmaksu aprēķinam var turēt sev priekšā.

Mūsu novērojumi pēdējo 10 gadu laikā liecina, ka liela daļa autoskolu piedāvā atlaides gandrīz katru dienu. Tas skaidri norāda uz pavisam citu patieso pakalpojumu vērtību, sistemātisku krāpniecību un zemas kvalitātes apmācību, kas ilgtermiņā maksās ievērojami vairāk. Jums var šķist, ka esat veiksmīgi atradis lētu un labu piedāvājumu, bet realitātē Jūs esat kļuvis par neinformētības un krāpšanas upuri.

Saistībā ar apmācības kvalitāti, realitāte ir tāda, ka šādas autoskolas sistēmiski apmāca kursantus sliktāk, jo vēlas, lai Jūs nepievērstu uzmanību teorijas kvalitātei un apgūtu teoriju braukšanas nodarbību laikā. Kāpēc? Jo tikai 1 braukšanas nodarbība maksā tikpat, cik viss teorijas kurss. Šādas autoskolas arī visādā ziņā steidzinās praktisko apmācību ar termiņiem un sodiem. CSDD statistikā tas tiek paslēpts ar neadekvāti grūtiem autoskolas eksāmeniem - neskaitāmi mēģinājumi ieviesīs neparedzētas izmaksas.

Tā kā dati par mācībām patiesi iztērēto laiku un izmaksām nav publiski pieejami, tad šāda veida darbība tiek rūpīgi slēpta. Jūs nevarat zināt to, ko neesat piedzīvojis. Jūs nevarat saprast to, par ko nav priekštats, kā tam jāizskatās. Tie, kas saprata, ka ir iekrituši, parasti nevēlas runāt par savu negatīvo pieredzi. Savukārt, nozares speciālisti lieliski saprot notiekošo un šo informāciju ir apkopojuši speciāli priekš Jums.

Autoskolas, kas pastāvīgi piedāvā atlaides, veicina nepilnu apmācību ātras peļņas nolūkos un, lai izvairītos no liekiem strīdiem. Piem., pārkāpjot likumu autoskolas eksāmens netiek pieņemts vispār vai arī eksāmens tiek ieskaitīts, lai gan Jūsu zināšanas neatbilst valsts noteiktajām prasībām. Tas savukārt gan īstermiņā, gan ilgtermiņā apdraud arī Jūsu dzīvību, veselību un auto. Šādu autoskolu darba stils sabiedrībai ir bīstams. Izvēlieties sociāli atbildīgas autoskolas. Jūsu autovadītāja apliecības ilgtspēja ir pamatojums teorijas kursa maksai. 

11. Līgums.

Mūsu pieredzē 90% klientu noniecina līguma nozīmi attiecībām ar autoskolu. Tas ir ļoti nepamatoti, noved pie nepamatotām ekspektācijām. Tas, savukārt, noved pie neadekvātiem strīdiem, ja autoskola nerīkojas tā, kā Jums gribētos. Rezultātā Jums rodas bērnišķīga vēlme sūdzēties. Svarīgi! Pieaugušo pasaulē visu nosaka līgumi.

Līgums parastii ietver visu mācību procesu ar izmaksām, tādēļ tas var lieti noderēt kā checklist mācību progresam.

Līgums arī nosaka visas iespējamās sekas tā neizpildē. Ir pilnīgi nepamatoti domāt, ka Jūs iestājāties autoskolā dēļ teorijas kursa par 1 EUR akcijas un viss būs ilgi un laimīgi. Lai atgūtu neiekasēto naudu, Jūs sagaida aptuveni 10-20 veidi, kā Jūs tiks piemērtots sods par termiņu neievērošanu un būsiet spiesti sākt visu no gala. 

Klasiski līgums būtu jāvērtē vai tas ir taisnīgs - autoskolai visas tiesības, bet Jums nekādas? Vai ir kaut viens punkts, ka autoskola arī atbild par savu pienākumu nepildīšanu vai sliktu izpildi? Vai ir paredzēta sūdzību kārtība? Vai autoskola ir gatava kompensēt, ja rodas problēmas ar pakalpojumu izpildi un kvalitāti? 

Mēs uzstājam, lai Jūs iepazīstaties ar līguma saturu pirms tā noslēgšanas. Pieprasīt iepazīties ar līgumu ir Jūsu tiesības! Pēc izpētes Jūs sapratīsiet, ka brīvi apskatīt līgumu nodrošina tikai pāris autoskolas no 200. Visticamāk, līguma nosacījumi ietekmēs Jūsu autoskolas izvēli, ja vien ar to laicīgi iepazīsieties.

12. Presto Autoskola. 

Lai gan šis stāsts ir par Jums un Jūsu autoskolas izvēli, izmantojot iespēju, vēlamies vērst Jūsu uzmanību, cik ļoti Presto autoskola atbilst visiem svarīgākajiem autoskolas izvēles kritērijiem.

Mūsu galvenais moto ir Autovadītāju universitāte. Presto autoskolai ir unikālas organizatoriskās, struktūrālās un pedagoģiskās sistēmas autovadītāju apmācības nozarē, kas līdzvērtīgas prasībām augstākajā izglītībā. Ar sloganu tikai un vienīgi tiek uzsvērts, ka mācību programmas un to saturs ir labākais, ko tirgū var iegūt. 

Presto jau 6 gadus pastāvīgi atrodas starp 3 lielākajām un statistikā vadošajām autoskolām Latvijā.  

Rezultāti runā paši par sevi: Presto ieņem 1. vietu CSDD teorijas eksāmenu statistikā un ir 1. vietā e-vides platformas rezultātos, esot izcilākajai starp 200+ autoskolām. Mūsu kursanti ir vislabāk sagatavoti gan eksāmeniem, gan reālai dzīvei.

Inovāciju līderis

Presto ir ieviesuši 95% no mācību tehnoloģijām Latvijā, piedāvājot modernākās metodes, kas padara apmācību efektīvāku. Daži konkurenti par mūsu tehnoloģiju kopijām saņem pat IT balvas, bet mēs tāpat turpinām būt soli priekšā visiem.

Elektroniska braukšanas organizēšanas sistēma Presto autoskolā pastāv no 2016. gada, pirmajai autoskolai Latvijā.

Komanda

Mūsu izcilā pasniedzēju un instruktoru komanda ir viena no Presto lielākajām vērtībām. Pasniedzēju pasniedzējs Ēriks Griģis un instruktoru instruktors Rūdolfs Jākobsons ir savas jomas celmlauži, kuriem uzticas speciālisti visā Latvijā. 

Viņu vadībā notiek programmu un sistēmu izstrādes, kas nosaka speciālistu darbību autoskolā. Komandā ir īpaši atlasīti pieredzējuši un jauni speciālisti, kas kopīgi spēj nodrošināt Jums labākos iespējamos rezultātus. Par katru instruktoru un pasniedzēju mājaslapā ir apkopotas reālu kursantu atsauksmes, kā arī liela daļa speciālistu aktīvi piedalās autoskolas satura izveidē visas populārākajās platformās. Jūs varat labāk iepazīt un izvēlēties sev piemērotu mācību speciālistu.

Programma

Presto piedāvā pasaules līmeņa apmācību programmu, kas pieejama tikai pašā autoskolā. Mūsu programmu direktors Ēriks Griģis ir vienīgais šāda līmeņa speciālists Latvijā, kas ir spējis apvienot attīstītāko Eiropas valstu pieredzi un piemērot to Latvijas apstākļiem. 

Apmācībā iekļautie metodiskie piemēri un padomi eksāmeniem palīdz kursantiem atrast pareizās atbildes gan teorijas, gan braukšanas eksāmenos.

Mūsu programmu un tehnoloģiju mērķis ir padarīt apmācību pārskatāmāku, lai samazinātu kursanta izmaksas.

Tālmācība

Presto ir vienīgais tālmācības produkta veidotājs, kas nepārdod savu produktu citām autoskolām. Tātad tas ir ekskluzīvs un no tā izrietošos rezultātus var iegūt tikai šeit.

To ir veidojusi liela speciālistu komanda un produktu kvalitāte tālu pārspēj jebkura Latvijas speciālista individuālās programmas, t.sk., klātienes.

Presto ir vienīgā autoskola Latvijā, kas piedāvā plašas konsultācijas savam video apmācības produktam. Mūsu kursanti var saņemt palīdzību gan tiešsaistē, gan pa tālruni, padarot mācīšanos attālināti ērtu visiem.

Sociālā atbildība

Presto ir sociāli atbildīga autoskola, kas nekad nepiedāvā atlaides uz Jūsu izmaksu un drošības rēķina. Tā vietā Jūs saņemsiet pārliecinoši labāko mācību saturu Latvijā un sistēmu tā apgūšanai. 

Izmaksas

Presto nodrošina caurspīdīgas un konkurētspējīgas cenas.

Pozīcija Tirgus cenas Presto autoskola Autoskola X

Dokumentu noformēšana

20

EUR 20 - attālināti

EUR 30 -  klātienē Rīgā

?

Teorijas kurss

Tālmācība - EUR 40

Klātiene - EUR 65

Tālmācība - EUR 20

Klātiene - EUR 60

?

Pirmās palīdzības kursi 


EUR 55


EUR 55


?

Medicīniskā izziņa

EUR 40-45

EUR 28.50 - Ventspils

EUR 34 - Rīga

?

Braukšanas nodarbība

Atkarībā no reģiona

Tirgus cena mīnus EUR 1 - 2 

?

Mēs aicinām Jūs salīdzināt mūsu izmaksas ar konkurējošām autoskolām  

Līgums

Presto bija pirmā autoskola Latvijā, kas piedāvā iepazīties ar līgumu attālināti pirms stāšanās autoskolā un aizvien ir starp tām retajām, kas to dara aizvien. Mēs aicinam detalizēti iepazīties ar to. 

  • Mācību termiņi atbilst likumdošanā noteiktajiem. 
  • Ir skaidra sūdzību kārtība: administrācija -> vadība.
  • Vienīgie Latvijā atbildam ar naudu par pakalpojumu kvalitāti un kompensējam, ja braukšanas nodarbība nav notikusi mūsu vainas dēļ

Vienkārši sekojiet šiem soļiem, lai ātri un viegli noslēgtu līgumu:

  1. Apmeklējiet mūsu mājaslapu: presto.lv

  2. Izvēlieties jums nepieciešamo kategoriju

  3. Pārskatiet un izvēlieties ērtāko mācību grupu

  4. Noklikšķiniet uz pogas “Noslēgt līgumu”

  5. Aizpildiet personas datus

  6. Apstipriniet un veiciet apmaksu

Ja vēlaties, mūsu administrators var sagatavot līgumu jūsu vietā – šis pakalpojums ir pieejams par EUR 10 (Piezīme: Cena par dokumentu reģistrāciju pie līguma slēgšanas klātienē kopā sastāda EUR 30.00  (attālināti - EUR 20)).

13. Jautājumi? 

Ja pēc prezentācijas noklausīšanās Jums radīsies papildu jautājumi, iesakām vispirms apmeklēt mūsu biežāk uzdoto jautājumu (BUJ) sadaļas Jūsu izvēlētās kategorijas lapā.

Ja atbildi tur neatrodat, lūdzu zvaniet vai rakstiet. Tāpat varat atstāt savus jautājumus komentāros zem šī raksta, un mūsu administrācija atbildēs Jums 2 darba dienu laikā.

Skatījumi
(0)
Komentāri
(0)

Komentāri

Autorizēties, lai komentētu ar:
Pilna apmācība

Pilnas apmācības līgums

Izvēlies kategoriju
Izvēlies pilsētu
Izvēlies tuvāko filiāli
Izvēlies nodarbības valodu un laiku
Uzdod jautājumu

Presto autoskola

Administrācija

Paldies par jautājumu!

Administrācija sazināsies ar Tevi vistuvākajā laikā!

Ziņot par kļūdu!

Paldies par Jūsu ierosinājumiem!

Jautājumu gadījumā mēs ar Jums sazināsimies.
Mēs rūpīgi izvērtēsim iesniegtos papildinājumus, lai veiktu uzlabojumus.